„Dlaczego tak potworna kwota?”

Byłem bardzo zaskoczony, gdy następnego dnia otrzymałem wiadomość od SEB Bank, w której podano, że z mojego konta pobrano 345,13 euro, ponieważ zastosowano 3,1962%. opłata za wymianę.

Ponieważ system booking.com pokazał kwotę w euro, skontaktowałem się z bankiem, aby wyjaśnić, dlaczego pobierają ode mnie opłatę, jeśli zapłaciłem w euro – jak podano.

Minęło trochę czasu, zanim zaproponował odpowiedź – no cóż, szef działu zarządzania doświadczeniami klientów w SEB banka. kierownik zadzwonił do mnie przez telefon i powiedział, że podobno wszystko zostało zrobione poprawnie po stronie banku, opłata za wymianę została ustalona, ​​ponieważ kwota 331 euro, którą przelałem, została przeliczona na złotówki, więc w tym przypadku mogą obowiązywać opłaty za wymianę.

Cóż, wystarczy, niech się zastosuje. Ale dlaczego tak potworna suma? W końcu, kierując się tą logiką, gdybym zapłacił 2000 euro za pobyt, SEB pobrałby nawet 63,92 euro z mojego konta!

Czy naliczanie dopłaty od wpłaconej kwoty jest logiczne i uzasadnione? Czy przy przeprowadzaniu takich operacji nie powinno być ustalonej kwoty, ale i podwyżki spełniającej kryteria racjonalności?

W końcu nie wykonuje się żadnej dodatkowej pracy – zarówno płacąc 100 euro, jak i 1000, przyciski komputera klikają dokładnie tyle samo razy!

Dodatkowo obliczyłem na podstawie procentu podanego w SMS-ie wysłanym przez SEB banka – jeśli zastosowano już 3,1962%. podatek, powinien był zostać odliczony z mojego konta nie 345,13 euro, ale 341,57 euro.

Kiedy zapytałem o to panią z banku, na początku nie mogła w to uwierzyć, poprosiła mnie, abym wysłał wiadomość z banku, gdzie jest napisana, a kiedy ją wysłałem, w końcu powiedziała, że ​​i tak wszystko jest w porządku z banku!

Czy to naprawdę dobre? Upewnij się, że wiesz, co powie Bank Litwy. Po długim oczekiwaniu i otrzymaniu w końcu odpowiedzi byłem zasmucony, ponieważ długi list zawierał dużo biurokratycznej „wody” i mało betonu.

Wydaje się, że widać, iż skarga klienta na skany SEB jest zasadna, ale wymaga to śledztwa, a aby Bank Litwy przeprowadził to śledztwo, prośba klienta musi być „wystarczająco jasna i zdefiniowana, aby wspomniane finansowe uczestnik rynku wyraźnie znałby oczekiwania, a Bank Litwy byłby w stanie ocenić, czy odmowa spełnienia przez bank wymogu jest uzasadniona, czy nie”.

Wydaje się, że dla Banku Litwy to świetny sposób na pozbycie się tych klientów – w biurokratycznym języku prawniczym pisali, że pierwszy telefon był niestosowny i tym lepiej. A jeśli chcę, żeby prośba była poprawna, prawdopodobnie będę musiała zatrudnić prawnika, żeby wszystko sporządziło właściwie. Pewnie tak ludzie się poddają… Ja się pociąłem, odpuściłem te straty.

Zgadza się, wysłałem też maile do przewodniczącego sejmowej komisji ekonomicznej i kilku innych parlamentarzystów, licząc na uzyskanie jakichś informacji jak oceniają taką lichwę przez bank komercyjny, niestety nawet nie otrzymałem powiadomienia, że ​​mój list dotarł do nich.

I wiem, że dotarł, bo mam na komputerze specjalny program, który wskazuje, czy odbiorca widział mój list. Możliwe, że nasi ludzie u władzy są na wakacjach, na pewno nie wytłumaczy tego zwykła skarga ze strony mężczyzny. A może masz inne powody, aby nie dotykać SEB.

Czy to jednak normalne, że banki komercyjne kradną takie sumy od ludności? Dlaczego rząd nie może im narzucić obroży? W końcu cierpi ludność, która jest oczywiście bezsilna wobec potężnych potentatów biznesowych.

***

Przedstawicielka ds. mediów AB SEB bankas Ieva Dauguvietytė-Daskevičienė powiedziała, że ​​gdy klienci SEB bankas płacą dowolną kartą płatniczą i płacą w walutach innych niż euro, waluta rozliczeniowa jest zmieniana w euro zgodnie z kursem ustalonym przez Mastercard, na który SEB bankas doliczana jest opłata za wymianę (2,65 proc.) Podatek ten jest stosowany w SEB Banku od dłuższego czasu i nie jest nowy.

„Zgodnie z rozporządzeniem UE, jeśli klient dokonuje transakcji kartą w walutach innych niż euro (korony, złotówki itp.), wysyłamy mu SMS-a natychmiast po dokonaniu transakcji. Wartość procentowa w wiadomości SMS wskazuje ile Klient płaci za przewalutowanie według kursu Europejskiego Banku Centralnego.

Przy obliczaniu opłat za wymianę walut według Europejskiego Banku Centralnego stosuje się: kurs wymiany Mastercard (kurs wymiany stale się zmienia); opłata za wymianę SEB (2,65%); stawki Europejskiego Banku Centralnego (EBC).

Wiadomość SMS informuje klienta o kwocie, jaką płaci w euro, jeśli płaci w lokalnej walucie danego kraju, aby mógł porównać, czy wybrał płatność w euro” – skomentowała Ieva Dauguvietytė-Daskevičienė, przedstawicielka AB SEB bankas. do mediów.

Ta subiektywna opinia autora niekoniecznie pokrywa się z opinią wydawcy: lrytas.lt nie ponosi odpowiedzialności za treść czytelnika.

Zelene Stidolphe

"Certyfikowany fan sieci. Przedsiębiorca. Entuzjasta muzyki. Introwertyk. Student. Zły pisarz."

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *