Firma LTG, która zwiększa wolumen przewozów zboża, sprowadziła z Ukrainy flotę samochodów ciężarowych z zbożem

Zdjęcie: Judita Grigelytė (VŽ).

LTG Cargo, przedsiębiorstwo transportu towarowego grupy „Lietuvos Geležinkelių”, ogłosiło, że od czasu „Ukrainy” dostarczyło na Litwę zestaw 36 wagonów z 25 firmowymi ciężarówkami do przewozu zboża, 9 platformami trolejbusowymi i 2 wagonami krytymi.

Tabor tych firm został sprowadzony z terenów mniej dotkniętych wojną wywołaną przez Rosję na Ukrainie. Oczekuje się, że w tym sezonie, wraz ze wzrostem przewozów zboża, uratowane wagony dołączą do floty wagonów własnych spółki dzierżawionych litewskim producentom zboża.

Wagony szerokotorowe były transportowane z Ukrainy przez Polskę wąskotorową.

Firma informuje, że od początku wojny rosyjskiej na Ukrainie transport wagonów LTG Cargo pozostawionych na Ukrainie na Litwę był skomplikowany ze względu na wymagania różnych standardów torowych, procedury celne na granicy ukraińskiej oraz ograniczenia w ruchu. do tego pociągu w Polsce. Zwrot wagonów na Litwę został zrealizowany we współpracy z filią „LTG Cargo Ukraine”, „Ukrainas geležinkeliais” oraz polską firmą „PKP Cargo”.

„Dzięki tym ciężarówkom do przewozu zboża będziemy w stanie uzupełnić niezbędną pojemność do przewozu litewskich produktów rolnych. Rośnie potrzeba sprawnego transportu krajowych produktów rolnych – w sierpniu tego roku przewieźliśmy nawet o jedną piątą (21%) więcej niż my spodziewaj się, że tegoroczne przesyłki dorównają lub nawet przekroczą wyniki z 2021 r. – cytuje Eglė Šimė, dyrektor firmy, w raporcie LTG Cargo.

Jak podaje „LTG Cargo”, w sierpniu tego roku do portu w Kłajpedzie przewieziono koleją ponad 430 000 ton litewskich produktów rolnych. Dla porównania w analogicznym okresie ubiegłego roku firma przewiozła około 360 tys. tego typu towarów. Łącznie w 2022 r. do września firma przewiozła prawie 1,36 mln t litewskiego zboża, w całym 2021 r. – ok. 2,3 mln t.

Poinformowano, że wielkość przewozów wzrosła zarówno dzięki dobrym plonom i aktywnej współpracy z klientami, jak i bardziej efektywnemu formowaniu składów w tym roku (pełny skład formowany jest od razu i w jednym miejscu bez reformy w stacje pośrednie). Spółka mówi również, że wzrost aktywności był również napędzany planowaną przepustowością transportu kolejowego.

Wybierz firmy i tematy, które Cię interesują – poinformujemy Cię w osobistym biuletynie, gdy tylko zostaną wymienione w „Verslo žinija”, „Sodra”, „Registrų centura” itp. w źródłach.