„Akmens cementas” zastępuje węgiel paliwem stałym wytworzonym z odpadów, które są ładowane do „Klasco”

Największa portowa firma przeładunkowa w Kłajpedzie, Kłajpda (firma Klaipda jr kinini), zarządzana przez koncern Achemas Group, ocenia możliwość załadunku do 200 000 t paliwa stałego wyprodukowanego z odpadów dla cementu Akmens rocznie.

Vytautas tumbergas, dyrektor zarządzający Klasco, potwierdził BNS, że jest to bezpieczne paliwo powszechnie stosowane na Zachodzie i spełniające wymogi ochrony środowiska Unii Europejskiej (UE).

Nie był ładowany na Litwie, był ładowany na Łotwie iw Estonii. Jest całkowicie nieszkodliwy, pakowany próżniowo luzem, przewożony do UE, spełnia wszystkie wymagania środowiskowe. Nie potrafię powiedzieć, gdzie to zostało zrobione, to poufne informacje, ale mogę powiedzieć, że nasza firma śledziła nas i dyskutowała o przebiegu procesu, aby później nie było problemów, mieliśmy nadzieję, że wszystko jest w porządku, powiedział BNS V.tumbergas.

Według niego, gdzie będzie importowany cement Akmens.

Tak, w projekcie Akmens ten materiał jest pakowany, skompresowany i luzem. Ten produkt zostanie załadowany i przewieziony do Akmen, tak jakby produkty były tam wymieniane, takiego kontenera nie ma – powiedział V. tumbergas.

trwa badanie wpływu ładowania i przechowywania paliwa na środowisko. Raport mówi, że palne odpady są ładowane w południowej części portu, w Jr. Terminal na półwyspie Smelts.

Statek może jednorazowo dostarczyć do 8000 ton, a do 10 000 ton można składować i składować na terminalu, a następnie przeładowywać na ciągniki lub wagony kolejowe.

Richard Sudaris, dyrektor ds. sprzedaży i logistyki cementu w Akmens, powiedział, że firma nie skorzysta z punktu odzysku substancji stałych aż do drugiej połowy przyszłego roku, kiedy to wdrożenie specjalnej technologii zostanie zakończone.

Spodziewamy się niektórych do końca roku, ale wszystko zależy od łańcucha dostaw, który jest obecnie zaburzony, zwłaszcza dostaw energii elektrycznej. Dostawca nie podaje żadnych ram czasowych, powiedział BNS R. Sudaris.

Według niego, 20 mln cementu Akmens otrzymało w ubiegłym roku 4,34 mln odzyskanych paliw stałych na potrzeby spalania. Wsparcie w euro i Programy dotyczące zmian klimatu.

Na posiedzeniu komisji ochrony środowiska Sejmu R. Sudaris powiedział w maju, że firma potrzebuje około 100 tys. ton tego paliwa rocznie i że w przyszłym roku zastąpi 75% węgla wykorzystywanego do produkcji. Według przedstawiciela firmy, teraz konieczna jest ich zmiana nie tylko ze względu na pojemnik, ale także ze względu na szybko rosnącą cenę.

To dla nas zbawienna łaska, znacie ceny węgla, a wszyscy już przerzucają się na mniejsze zbiorniki paliwa, my zostajemy w tyle, powiedział BNS.

Według portalu analiz handlu międzynarodowego Trading Economics cena węgla na światowych rynkach wzrosła od początku roku 2,4 razy i wynosi obecnie 417 USD/t.

Wcześniej R. Sudaris wyjaśnił, że odzyskane paliwo stałe otrzymuje się jako odpad po usunięciu wszystkiego, co jest przetwarzane, a reszta jest przetwarzana na pelety i luzem. Według przedstawiciela Akmens Cement na Litwie nikt takiego paliwa nie produkuje, paliwo kupuje się w Holandii, trwają negocjacje z dostawcami z Polski i Wielkiej Brytanii.

W zeszłorocznym raporcie biznesowym przekazanym do Centrum Rejestracji firma wskazała, że ​​latem ubiegłego roku w Europie znaleziono alternatywę dla węgla wykorzystywanego do produkcji, ale w efekcie koszty produkcji wzrosły i trzeba było podnieść jego ceny.

W ubiegłym roku cement Akmens wyprodukował 1,35 mln t cementu, o 11% więcej niż uperna, a sprzedaż wyniosła 1,36 mln. t 15% więcej.


Powielanie informacji z agencji informacyjnej BNS w publicznych mediach informacyjnych i na stronach internetowych bez zgody UAB „BNS” jest zabronione.

Wybierz firmy i tematy, które Cię interesują, a my poinformujemy Cię w osobistym biuletynie, gdy tylko zostaną wymienione w Business, Sodra, Registry Center itp. w altówkach.