15 000 ton ukraińskiej ropy przetransportowano przez port w Kłajpedzie

Aloyzas Kuzmarskis, prezes zarządu firmy transportowej Klaipda jr Bega. Zdjęcie: Milda Ancevis.

15 000 ton ukraińskiego oleju słonecznikowego dostarczono tankowcem do portu w Kłajdzie – poinformowała we wtorek firma transportowa Bega.

Ładunek ropy załadowany na tankowiec w zeszłym tygodniu jest jednym z największych ukraińskich ładunków, przynajmniej do portu w Kłajpedzie, powiedział Aloyzas Kuzmarskis, prezes zarządu firmy.

Tankowiec jest wyjątkowy, ponieważ był używany do transportu pierwszego dużego samobieżnego ładunku ropy wyeksportowanej przez Ukrainę, powiedział w raporcie.

Firma nie podaje, gdzie ładunek został dostarczony, ale wcześniej Bega załadowała próbny ładunek ukraińskiej ropy, który został wysłany do francuskiego portu Dunkierka.

Od maja firma przyjmuje produkty sprowadzane na Ukrainę transportem kolejowym i drogowym. Od tego czasu część kukurydzy, zboża i oleju jest wysyłana przez Beg w mniejszych partiach lub łączona z ładunkiem litewskim. A. Kuzmarskis mówi, że taki sposób transportu towarów jest obiecujący.

Zrealizowana wspólna praca z załadowcami i odbiorcami ładunków pokazała, że ​​port w Kłajpedzie może być w przyszłości jedną z perspektywicznych tras logistycznych dla eksportu ukraińskiej ropy do Europy Zachodniej i Skandynawii, powiedział prezes zarządu Bega.

Potwierdził, że w zasadzie możliwe jest zapanowanie nad wcześniejszymi incydentami dzięki transferowi ładunków z ukraińskiego portu koleją, przepływy ustabilizowały się, a czas logistyki skrócił się.

Dla ładunków na Ukrainę część ładowności zarezerwowano na eksport statków litewskich.

W ramach przygotowań do litewskiego sezonu eksportowego drewna podjęliśmy pewne inwestycje i decyzje organizacyjne, aby możliwe było rozdzielenie przepływów frachtowych z Ukrainy i Litwy oraz sprawny odbiór i załadunek. W tej chwili przyjmujemy i przechowujemy ukraińskie i litewskie produkty z nowych zbiorów. „Już ładujemy statki pierwszym rokiem zbiorów litewskiego rzepaku i innych zbóż” – powiedział A. Kuzmarskis.

Algis Latakas, dyrektor portu w Kłajpedzie, twierdzi, że port ma wystarczającą przepustowość dla ładunków na Ukrainę, można je przewozić szybciej i w większych ilościach.

Produkcja naszej firmy jest transportowana na Ukrainę koleją przez Polskę, a ładunek jest przewożony Kolejami Litewskimi przez spółki drugorzędne LTG Cargo i LTG Cargo Polska ze swoimi partnerami.

Z powodu wojny Ukraina nie mogła przepuścić przez swoje porty około 20 mln. Zeszłoroczne zbiory są słabe i prosi się o pomoc UE.


Powielanie informacji z agencji informacyjnej BNS w publicznych mediach informacyjnych i na stronach internetowych bez zgody UAB „BNS” jest zabronione.

Wybierz firmy i tematy, które Cię interesują, a my poinformujemy Cię w osobistym biuletynie, gdy tylko zostaną wymienione w Business, Sodra, Registry Center itp. w altówkach.