Według Klaipėda Port Enterprises jazda próbna pokazała, że taki transport ziarna jest możliwy, ale nie obiecujący. Menedżer portu Algis Latakas powiedział, że trasa nadal wymaga poprawy. Według niego masowy przepływ jest możliwy tylko przez Białoruś.
„Logiczną pozycją jest omówienie korytarza humanitarnego przez Białoruś. W kwestii transportu ukraińskiego zboża przez port w Kłajpedzie, Białoruś odgrywa decydującą rolę. Wtedy, nie robiąc nic więcej, moglibyśmy załadować około 6 mln. ton. przenosimy przestrzeń w magazynach – 8-9 mln”, powiedział „Verslo žinijas” A. Latakas.
Menedżer „Begi” Laimonas Rimkus pozytywnie ocenił test, ale powiedział też, że transport przez Białoruś byłby lepszy.
„To nie korzyść finansowa jest ważna, ponieważ tutaj jej nie ma. Po prostu chętnie pomagam Ukrainie. Korzyść pojawia się, gdy proces jest dopracowany do perfekcji, a wszystko odbywa się w bardzo wydajny sposób, z dużą szybkością i przy optymalnych zasobach. (…) Wygodniej nam pracować po staremu, po staremu. Z tymi wagonami litewskimi, do których przygotowane są wszystkie terminale. Jak przyjechała, można pracować, ale to wymaga czasu ”, powiedział szef Begas „Verslo žinės”.
„Wyobraź sobie ładowanie 1,8 tys. ton dziennie… Możemy zebrać 26 tys. plonów w ciągu jednego dnia. To nasz system handlowy przynosi korzyści” – powiedział.
„Certyfikowany fan sieci. Przedsiębiorca. Entuzjasta muzyki. Introwertyk. Student. Zły pisarz.”