Państwowy Komitet Celny Białorusi zgłoszoneże od 10 lipca godz. 03:00 Strona polska nie przyjmuje pojazdów ciężarowych wjeżdżających z kraju przez punkt kontrolny Kozlovic.
Do tej pory na granicy polsko-białoruskiej istniało tylko jedno przejście graniczne pasażerskie (Brześć-Terespolis) i towarowe (Kukuriki-Kozłowicze) oraz przejście kolejowe dla ruchu towarowego.
Jeśli wczoraj na punkcie kontrolnym Kozlovičius nie było kolejki ciężarówek, to już za dużo Wczoraj wieczorem liczba ta wzrosła do 600.
„Polacy zaostrzyli kontrole – twierdzą kierowcy przekraczający granicę białorusko-polską”, – zauważył Państwowy Komitet Celny.
Przez ten punkt kontrolny pojazdy nadal poruszają się w kierunku Białorusi, ale znacznie wolniej niż zwykle.
Na początku lipca w Polsce na 33 godziny zablokowany ruch kolejowy na terminalu celnym Malaševičius na granicy z Białorusią. Oficjalnie organy celne poinformowały, że wprowadzono rutynowe środki kontroli mające na celu ochronę obszaru celnego UE przed wjazdem towarów lub substancji niebezpiecznych. Polski rząd zdecydował się z jednego skorzystać ciśnienie Reżim A. Łukaszenki, dla którego znaczącą część budżetu stanowią wpływy z tranzytu.
Ponadto Warszawa oczekuje, że Chiny będą wywierać presję na Mińsk, który może ponieść straty w związku z blokadą terminalu Malasewicza. Przez ten terminal chińskie towary docierają drogą lądową na Zachód.
„Myśliciel. Miłośnik piwa. Miłośnik telewizji. Zombie geek. Żywności ninja. Nieprzejednany gracz. Analityk.”