Na Litwie z przeglądarki Chrome korzysta 34 proc. przeglądarek internetowych Firefox – 31 proc., a Internet Explorer wybiera 19 proc. internautów – wynika z najnowszego raportu rankingu przeglądarek internetowych CRE Gemius.
Najpopularniejszą przeglądarką w zeszłym roku był Chrome, produkt opracowany przez Google, a niedawny spadek popularności Firefoksa, który był liderem, jest zauważalny we wszystkich krajach biorących udział w badaniu. Jeszcze w lipcu ubiegłego roku główna przeglądarka Mozilli przekazała tę koronę Chrome i tylko Węgry, Słowenia i Polska pozostają niepokonane przez Google, wciąż zdominowane przez Firefoksa.
O trzecie miejsce w rankingu rywalizują Opera i Internet Explorer. Choć wiodąca przeglądarka ma niewielki udział w rynku, jest znaczącym graczem na Ukrainie (25% całego ruchu internetowego generuje Opera) i Białorusi (37%). Internet Explorer ma największy udział w rynku w Estonii (31%) i Czechach (32%), ale obserwuje się także spadek. Przeglądarka Microsoftu jest również popularna w Bułgarii, Chorwacji, Polsce, Słowenii, Węgrzech, Litwie, Łotwie i Serbii.
Warto zwrócić uwagę na WebKit Mobile, który również znajduje się w rankingu. Na Słowacji ta przeglądarka na urządzenia mobilne wspięła się do pierwszej trójki, odnotowując niemal dwukrotny wzrost w porównaniu z rokiem ubiegłym. Obecnie generuje prawie jedną piątą (18%) ruchu internetowego na Słowacji.
„Konkurencja przeglądarek zapewnia użytkownikom większy wybór możliwości i doświadczeń w sieci”. Aby zadowolić konsumentów, przedstawiciele firm cyfrowych muszą przede wszystkim zrozumieć ruch internetowy i pragnienia ludzi. Wybrany przez Gemiusa raport dotyczący rynków CRE jest ważnym wskaźnikiem dynamicznego rozwoju tego biznesu – mówi Kimon Zorb, Szef IAB Europe.
„Praktykujący Twitter. Profesjonalny introwertyk. Hardkorowy znawca jedzenia. Miłośnik sieci.