Od lewej do prawej – M. Gustys („Nawigacja Powietrzna”), D. Babeičiuk (UkSATZE, Ukraina), J. Niedziela (PAŻP, Polska). Zdjęcie „Nawigacja powietrzna”.
Litewskie, polskie i ukraińskie instytucje zapewniające służby żeglugi powietrznej zgodziły się współpracować w celu rozwoju sieci tras lotniczych i infrastruktury kontroli ruchu lotniczego. Ten wiążący protokół o współpracy został podpisany we wtorek w Polsce.
Litewska instytucja zapewniająca służby żeglugi powietrznej VĮ „Oro navigacija” informuje, że pełniący obowiązki dyrektora spółki Mindaugas Gustys, prezes polskiej agencji służb żeglugi powietrznej PANSA Janušas Niedziela i szef ukraińskiej instytucji zapewniającej służby żeglugi powietrznej UkSATSE Dmitrijus Babeičiuk zgodzili się na podpisanie dokument, że kierowane przez nich spółki będą intensywnie współpracować poprzez wymianę dobrych praktyk w zakresie zarządzania ruchem lotniczym, służb żeglugi powietrznej, zapewnienia bezpieczeństwa i jakości, cyberbezpieczeństwa i innych obszarów.
„Cieszymy się, że nasi ukraińscy koledzy dołączą do udanego sojuszu Litwy i Polski w dziedzinie służb żeglugi powietrznej. Mamy nadzieję, że wspólna praca pomoże zwiększyć przepustowość samolotów w litewskiej przestrzeni powietrznej, Polsce i Ukrainie oraz ulepszyć świadczone usługi”, – komunikat prasowy cytuje pana Foulesa.
Warto przypomnieć, że Litwa i Polska utworzyły Bałtycki Funkcjonalny Blok Przestrzeni Powietrznej w 2012 r. Współpracując, dostawcy usług żeglugi powietrznej z obu krajów mają na celu zwiększenie przepustowości przestrzeni powietrznej, poprawę wydajności sieci zarządzania ruchem lotniczym i skrócenie tras lotów, pomagając jednocześnie liniom lotniczym w zmniejszaniu zużycia paliwa i emisje.
Przychody „Oro navigacijas” obejmują opłaty za usługi żeglugi powietrznej uiszczane przez linie lotnicze korzystające z tych usług. Spółka podkreśla, że nie otrzymuje odrębnego finansowania od państwa. Według danych Rejestru Centrum udostępnionych przez Creditinfo, „Oro navigacija” w 2016 roku uzyskała 28,246 mln euro przychodów (2015 – 27,99 mln euro) i 2,145 mln euro zysku netto w euro (2015 – 1,227 mln euro).euro).
VŽ napisał, że nad tą państwową spółką wisiał cień podejrzeń, a Minister Komunikacji Rokas Masiulis zwrócił się w lutym do Specjalnej Służby Śledczej (STT) i Prokuratury Generalnej z prośbą o wszczęcie wstępnego śledztwa. w sprawie ewentualnych czynów przestępczych popełnionych przez wspólne przedsiębiorstwo „Oro navigacija”. Ministerstwo zdecydowało się ubiegać o ww. usługi po zapoznaniu się z publicznie ogłoszonymi ustaleniami Służby Zamówień Publicznych (VPT) oraz po ocenie raportu z audytu „Oro navigacije”. Obecnie pełniącym obowiązki dyrektora generalnego spółki jest Mindaugas Gustys, gdyż pan Masiulis podjął decyzję o zwolnieniu szefa „Oro navigacijas” Algimantasa Raščių. Następnie ogłoszono, że w spółce stwierdzono rażące naruszenia procedur zakupowych, „budzące uzasadnione wątpliwości” co do przejrzystości i efektywności pracy dyrektora generalnego.
Wybierz firmy i tematy, które Cię interesują – poinformujemy Cię w osobistym biuletynie, gdy tylko pojawią się one w „Verslo žinės”, „Sodra”, „Registrų centrum” itp. w źródłach.
Temat „Logistyka”.
„Certyfikowany fan sieci. Przedsiębiorca. Entuzjasta muzyki. Introwertyk. Student. Zły pisarz.”