Zdjęcie: Judita Grigelyts (V).
Rada dyrektorów AB Grigeo, jednej z największych grup przemysłu papierniczego i drzewnego w krajach bałtyckich, podjęła decyzję o zmianie struktury grupy, aby zapewnić efektywniejsze zarządzanie i rozwój biznesu. Oprócz opakowań i pulpy drzewnej powstanie także segment papieru toaletowego.
Jak Grigeo poinformował Nasdaq, planowane jest przeniesienie biznesu związanego z papierem toaletowym, jako zespołu aktywów, praw i obowiązków, do nowo utworzonej i w 100% kontrolowanej spółki zależnej, łączącej jej zarządzanie z zarządem fabryki, która zostanie przejęta w Polsce .
Wartość zbywanej działalności związanej z papierem toaletowym zostanie określona w raporcie z wyceny przedsiębiorstwa sporządzonym przez niezależnego rzeczoznawcę majątkowego.
Planuje się, że zmiany w strukturze grupy zostaną wprowadzone w pierwszej połowie 2024 roku
Po przejęciu przedsiębiorstwa produkcja papieru toaletowego na Litwie będzie nadal prowadzona w tym samym miejscu, co przed przejęciem przedsiębiorstwa, w Grigiksie w Wilnie.
W opinii zarządu wydzielenie działalności grupy, w tym skoncentrowanie dotychczasowej działalności spółki związanej z produkcją papieru toaletowego w oddzielnej spółce, zapewni jaśniejsze i efektywniejsze zarządzanie. Wzmocnienie także pozycji w sektorze produkcji papieru toaletowego w krajach bałtyckich i w Polsce.
W krótkim okresie zmiany strukturalne nie będą miały istotnego wpływu na wskaźniki finansowe, jednak w ocenie zarządu w średnim i długim okresie takie działanie będzie korzystne dla gospodarki.
W skład grupy Grigeo moni wchodzą AB Grigeo, UAB Grigeo Packaging, UAB Grigeo Baltwood, AB Grigeo Klaipda, AT Mena Pak, UAB Grigeo Recycling, SIA Grigeo Recycling i UAB Grigeo investici valdymas.
W ciągu dziewięciu lat obroty grupy Moni wzrosły ze 152,5 mln. W zeszłym roku wydano 149,4 mln euro. EUR rocznie, jak wskazano w śródrocznym raporcie finansowym. W raportowanym okresie moni grup zarobiła 24,1 mln. Zysk w EUR przed opodatkowaniem, tj. 17,1 mln. EUR więcej niż w tym samym okresie roku 2022
Wybierz firmy i tematy, które Cię interesują, a my poinformujemy Cię w osobistym biuletynie, gdy tylko pojawią się one w Business, Sodra, Registry Center itp. w altówkach.
Temat branżowy
„Myśliciel. Miłośnik piwa. Miłośnik telewizji. Zombie geek. Żywności ninja. Nieprzejednany gracz. Analityk.”