Zdjęcie: Judita Grigelyts (V).
Sąd przyjął obowiązek okresowej rejestracji pojazdów wykorzystywanych do transferów międzynarodowych, jednak nie uwzględnił innych wniosków ze względu na zapisy pakietu mobilności.
Obowiązek rejestrowania ciężarówek co osiem tygodni musi zostać zniesiony – wynika z wniosków Rzecznika Generalnego w sprawach połączonych złożonych dziś przed Trybunałem Sprawiedliwości Unii Europejskiej (TSUE).
Ogłaszając to Międzynarodowy Sojusz Transportu i Logistyki, zrzeszający kilka największych firm transportowych w kraju, podkreśla, że w swojej opinii prawnej Prokurator Generalny nie podziela twierdzeń państwa dotyczących pozostałych zapisów pakietu mobilności. Proponuje się pozostawienie w mocy przepisów dotyczących stosowania zasad delegowania kierowców w ramach międzynarodowych (transgraniczne) i cabotao (skrzynia biegów prowadzona w innym oleju), a także regularne pozostawianie go w kabinie ciągnika lub na dłużej niż 45 godzin, jeżeli obowiązuje zakaz. odpoczynek
Ostateczną decyzję w sprawach skonsolidowanych dotyczących wyroków skazujących w związku z postanowieniami pakietu mobilności będzie musiał jeszcze podjąć skład TSUE.
Według Povilasa Driosa, dyrektora TTLA, należy usunąć wymóg kontroli oporu.
Od 2020 roku aktywnie nawołujemy instytucje litewskie i europejskie do natychmiastowego naprawienia sytuacji, nie czekając na decyzję sądu. Prezentowana przez nas żywność sprawdziła się ze względu na swój wpływ na gospodarkę i środowisko – wyjaśnia P. Drias.
Według obliczeń TTLA konieczność samego czyszczenia ciągnika zwiększa roczne koszty litewskiego sektora transportowego o ponad 620 milionów. EUR, a dodatkowa emisja CO2 wynosi 300 mln EUR. ton rocznie.
Zdaniem P. Driosa ograniczenie operacji międzynarodowych dla litewskiej działalności transportowej jest niezwykle bolesne. Udział transportu międzynarodowego w przemyśle naftowym jest najwyższy w UE: około 90% transportu ma charakter międzynarodowy, a tylko jedna dziesiąta ma charakter lokalny.
Pakiet Mobilności to zbiór unijnych aktów prawnych powiązanych z kilkoma przepisami transportowymi we Wspólnocie. Po oficjalnej publikacji w lipcu 2020 r. dokument podzielił Unię Europejską na dwa bloki. Litwa, Rumunia, Bułgaria, Polska, Węgry, Malta, Cypr, Estonia i Łotwa połączyły siły i złożyły swoje skargi do TSUE.
Z kolei pakiet Mobilność popierają Włochy, Francja, Holandia, Dania, Niemcy, Luksemburg, Szwecja, Grecja i Austria. Przedsiębiorstwa popierają także Parlament Europejski i Rada UE.
[{„title”:”ingsniai po Mobilumo paketo primimo: sigaliojimo terminai ir skundas ESTT”,”url”:”https://vz.lt/transportas-logistika/2020/07/15/zingsniai-po-mobilumo-paketo-priemimoisigaliojimo-terminai-irskundas-estt”,”category”:”PREMIUM”,”profiles”:[1016,1067,1633,1659]}; -sąd-odrzucił-reklamacje-dotyczące-pakietu-mobilności”,”kategoria”:”PREMIUM”,”profile”:[1016,1057,1067]}. pakiet-mobilności-nie-zmniejszył-zapotrzebowania-na-przewoźników–skomplikował-to-bardziej,”kategoria”:”PREMIUM”,”profile”:[1016,1067,1633,1873]},{„title”:”Wkład transportu w PKB: wciąż wysoki, ale z potencjałem wzrostu”,”url”:”https://vz.lt/transportas-logistika/2022/12/07/transporto-indelis- i-bvp-wciąż-duży-ale-z-przeszkodami-rozwoju”,”kategoria”:”PREMIUM”,”profile”:[1016,1067,1633,1659,1873]}]Wybierz firmy i tematy, które Cię interesują, a my powiadomimy Cię w osobistym biuletynie, gdy tylko pojawią się one w Business, Sodra, Registry Center itp. w altówkach.
Temat logistyki
„Certyfikowany fan sieci. Przedsiębiorca. Entuzjasta muzyki. Introwertyk. Student. Zły pisarz.”