Pierwsza połowa Tele2: Wzrosło zapotrzebowanie Litwinów na nieograniczone surfowanie po Internecie

„Mimo wyzwań makroekonomicznych, przed którymi stoi każda firma, intensywnie rozwijamy sieć 5G i oferujemy odpowiednie usługi: przedłużoną gwarancję na urządzenia, ochronę Internetu. Użytkownicy to doceniają: stale rośnie także liczba naszych klientów prywatnych i biznesowych” – powiedział Petras Masiulis, dyrektor generalny Tele2 na Litwę i kraje bałtyckie.

Przychody spółki w tym półroczu osiągnęły poziom 164,29 mln. euro i wyniósł 4,6 proc. Jak wynika z komunikatu prasowego, jest ono wyższe niż w tym samym okresie ubiegłego roku.

EBITDAaL (zysk przed odsetkami, podatkami, amortyzacją i po zastosowaniu efektu MSSF 16) w pierwszym półroczu tego roku wyniósł 67 mln. euro – to 13 proc. więcej niż o tej samej porze roku ubiegłego.

Według kwartału w drugim roku 2023 z usług firmy korzysta już ponad 2 miliony osób. 30 tysięcy użytkowników. W porównaniu do analogicznego okresu ubiegłego roku ogólna liczba klientów wzrosła o 2,9 proc. Systematycznie rosła także liczba klientów profesjonalnych, osiągając poziom 309,5 tys. osób. i wynosi 7,9 proc. wyższy niż w tym samym okresie ubiegłego roku.

Wdrażane są najnowsze technologie komunikacyjne, które w dalszym ciągu cieszą się dużym zainteresowaniem użytkowników, o czym świadczy stale rosnąca z roku na rok ilość mobilnej transmisji danych. W kwietniu, maju i czerwcu klienci firmy na Litwie przesłali 108 tys. danych dotyczących gruźlicy – ​​14 proc. więcej niż w tym samym okresie 2022 roku.

Wzrosło również wykorzystanie mobilnej transmisji danych za granicą. W drugim kwartale roku, w porównaniu z tym samym okresem ubiegłego roku, 53,8% podróżnych surfowało za granicą. więcej – ilość danych wzrosła z 1,3 mln do 2 mln GB.

Zainteresowanie klientów inteligentnymi technologiami nie maleje. W porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku udział Tele2 w rynku wśród operatorów komórkowych wzrósł z 43 proc. w pierwszej połowie tego roku. aż do 46 proc

W pierwszej połowie tego roku jakość komunikacji stale się poprawia: ulepszana jest sieć 4G+++, która obejmuje 75,07% sieci spółki. Populacje ludności litewskiej. W porównaniu z rokiem ubiegłym operator w tym półroczu niemal podwoił inwestycje w poprawę jakości komunikacji i przeznaczył na ten cel 12,8 mln. euro – to 70,2 proc. więcej niż w 2022 r.

Rozbudowana zostanie także sieć komunikacyjna 5G. Od niedawna połączenie 5G dotarło także do klientów Pildyka. W pierwszej połowie tego roku operator osiągnął rekordową prędkość połączenia 5G na poziomie 4,45 Gbps. Został on oficjalnie nagrany przez litewską agencję płytową „Rekordų Akademija”. Wyniki pomiarów rejestrowano, oceniając 3 kryteria – pozyskiwanie danych (ang. pobierać), transmisja danych (ang. pobierać), opóźnienie (ang. ping).

Operator zauważa także rosnące zapotrzebowanie klientów na bezpieczne surfowanie po Internecie. W ciągu ostatnich sześciu miesięcy wprowadzono specjalne narzędzie bezpieczeństwa – Usługę Ochrony Internetu. Rozpoznaje zainfekowane strony, ostrzega użytkownika i blokuje dostęp do nich. Wprowadzony niedawno serwis rozszerzonej gwarancji, który zapewnia bezpłatny serwis techniczny sprzętu przy zamówieniu, gdy gwarancja producenta już nie obowiązuje.

Ponadto firma przez ostatnie sześć miesięcy nadal wspierała Ukrainę. Firma ułatwiła procedurę zwrotu kosztów roamingu wszystkim organizacjom i osobom podróżującym z Litwy na Ukrainę w ramach misji humanitarnej, a także wzięła udział w kampanii „Wywieś flagę Ukrainy wśród NATO”.

Brinley Hamptone

„Myśliciel. Miłośnik piwa. Miłośnik telewizji. Zombie geek. Żywności ninja. Nieprzejednany gracz. Analityk.”

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *