Ogłaszane są nowe terytoria i działki Rail Baltica przeciwko Polsce

Schemat Rail Baltica od Jiesi do granicy z Polską. Ilustracja Ministerstwa Transportu

Plan zostanie przedstawiony rządowi do końca roku, a jego celem jest przyspieszenie budowy wydzielonej infrastruktury i pozyskanie 154 ha gruntu do tego czasu.

Wyznaczono konkretne terytoria, nasypy i ich części, przez które europejska linia kolejowa będzie przebiegać względem linii kolejowej Rail Baltica od Jiesi (Kowno) do granicy z Polską. Ministerstwo Transportu ogłaszając to, informuje, że wszyscy zainteresowani mają możliwość w ciągu dwóch miesięcy zapoznać się z przygotowanym projektem specjalnego dokumentu planowania przestrzennego i zgłosić uzasadnione propozycje. po przedstawieniu konkretnego rozwiązania rozpoczną się procedury koordynacji i zatwierdzania planu.

Pociąg Rail Baltica z Kowna do Polski to jeden z najważniejszych odcinków tego projektu. Oczekuje się, że na nowo wybudowanej linii kolejowej ruszą pierwsze trasy w kierunku Polski – powiedziała w komunikacie ministerstwa Loreta Maskaliovian, wiceminister komunikacji.

Ministerstwo zwraca uwagę, że w 2022 r. przy wyborze optymalnego wariantu trasy wybrano trasę najkrótszą i najdalszą od obszaru zurbanizowanego, biorąc pod uwagę opinię większości mieszkańców. Według niego stacje regionalne planowane są w Mariampolje, Kazl Rda i Etokai.

Bieżące dochody v

W planach jest budowa nowej dwupasmowej autostrady Europins-Gelenkelios na nowych terytoriach. Tam, gdzie pozwalają na to możliwości techniczne, celem będzie wykorzystanie istniejących europejskich linii kolejowych. Pociąg, którego parametry techniczne nie odpowiadają wymaganiom projektu Rail Baltica, będzie w dalszym ciągu eksploatowany na potrzeby regionalnego transportu pasażerskiego i mobilności wojskowej. Obecnie pociągi towarowe kursują pomiędzy terminalem intermodalnym w Kownie a Europą Zachodnią.

Planuje się, że na odcinku od Kowna do granicy z Polską powstanie 116 nowych budynków niezbędnych dla infrastruktury kolejowej: tunele, mosty, wiadukty, bezpośrednie przejazdy kolejowe, przepusty.

Po wybudowaniu Rail Baltic podróż pociągiem z Kowna do Varuvy będzie trwała 3,5 godziny, a do stolicy Polski, Wilna, dojedziemy w nieco ponad 4 godziny.

Nie czekając do końca roku, już przygotowujemy osobny obiekt pod budowę wiaduktu samochodowego. Rząd niedawno zgodził się, że jeszcze przed zatwierdzeniem specjalnego planu będzie można kupić działki o powierzchni 154 ha od prywatnych właścicieli. To tylko część terenu potrzebnego pod nową linię, ale pozwoli nam szybciej rozpocząć budowę niezbędnej infrastruktury dla kolei – powiedział cytowany w raporcie Dovydas Palaima, dyrektor generalny AB LTG Infra Rail.Baltica.

Oczekuje się, że plan zostanie opracowany i przedłożony rządowi do zatwierdzenia pod koniec roku. Po zatwierdzeniu planu specjalnego zostaną wszczęte wszystkie niezbędne procedury zamówień publicznych.

Właściciele i użytkownicy działek EM, na których planowana jest lokalizacja kolejek górskich europejskich lub innych obiektów infrastruktury, a także właściciele i użytkownicy działek sąsiadujących, zostaną w odpowiednim czasie poinformowani o przygotowanych konkretnych rozwiązaniach.

Rail Baltica to największy projekt infrastruktury kolejowej w historii regionu Morza Bałtyckiego, w ramach którego powstanie zelektryfikowana dwutorowa kolej o europejskim standardzie łącząca Varuv, Kowno, Wilno, Panev, Ryg, Pernu i Tallinn. Całkowita długość linii kolejowej Rail Baltic w krajach bałtyckich wynosi 870 km: 392 km na Litwie, 265 km na Łotwie, 213 km w Estonii.

Wybierz firmy i tematy, które Cię interesują, a my poinformujemy Cię w osobistym biuletynie, gdy tylko pojawią się one w Business, Sodra, Registry Center itp. w altówkach.