zdjęcie Władimira Iwanowa (VŽ).
Na odcinku od Kowna do granicy z Polską zostaną wymienione i zaktualizowane systemy bezpieczeństwa. Tomas Jonikaitis, szef zarządzania ruchem w LTG Infra, mówi, że niektóre z nich nie były aktualizowane od 50 lat.
„Większość systemów dworcowych i pośrednich na tym odcinku jest już na skraju eksploatacji, były instalowane w latach 1970-2012. „Mikroprocesorowy system zarządzania ruchem zostanie zainstalowany i zaktualizowany na wszystkich stacjach kolejowych i stacjach pośrednich na tym odcinku, w tym przejazdy kolejowe” – powiedział T. Jonikaitis.
Według niego jest to jedyne połączenie pasażerskie i towarowe między Litwą a Europą Zachodnią: „Tutaj bezpieczeństwo i przepustowość mają strategiczne znaczenie nie tylko dla firmy, ale także dla „państwa”.
Modernizacja systemów obejmie aktualizację lub instalację kierunkowskazów, sygnalizacji świetlnej, urządzeń do lokalizacji pociągów, sygnalizacji przejazdowej oraz innych urządzeń i systemów związanych z zarządzaniem ruchem kolejowym.
LTG Infra liczy na podpisanie umowy z wykonawcą na początku przyszłego roku i zakończenie prac w ciągu kilku lat. Wartość projektu okaże się, gdy firma znajdzie wykonawcę.
Projekt o podobnym zakresie – modernizacja systemów sygnalizacji – został zrealizowany w 2012 r. na odcinku Kowno-Kybartai, kiedy półautomatyczny system przekaźnikowy został zastąpiony skomputeryzowanym rozwiązaniem automatycznym. Dzięki tym pracom przepustowość odcinka kolei jednotorowej zwielokrotniła się 2 do 3.
Zabrania się powielania informacji agencji prasowej BNS w publicznych narzędziach informacyjnych oraz na stronach internetowych bez pisemnej zgody UAB „BNS”.
Wybierz firmy i tematy, które Cię interesują – poinformujemy Cię w osobistym biuletynie, gdy tylko zostaną wymienione w „Verslo žinės”, „Sodra”, „Registrų centrum” itp. w źródłach.
Temat „Logistyka”
„Certyfikowany fan sieci. Przedsiębiorca. Entuzjasta muzyki. Introwertyk. Student. Zły pisarz.”