Po nieudanej próbie skorzystania z e-zdrowia pacjentka zgłosiła się do poradni – reakcja była szokująca

Z Delfi skontaktowała się czytelniczka, która powiedziała, że ​​nie był to jej pierwszy problem z systemem e-zdrowia.

„Chciałabym opowiedzieć o sytuacji, z którą nie spotkałam się po raz pierwszy. Ponieważ nie ma już systemu www.sergu.lt, który był bardzo wygodny przy rejestracji u lekarzy, rejestracja odbywa się teraz przez www. esveikata.lt.

Kiedy po raz pierwszy zarejestrowałam moją córkę (16 l.) Kiedy dziewczyna poszła do kliniki, usłyszała, że ​​nie jest zarejestrowana. Następnie recepcjonistka zapisała moją córkę na najbliższy wolny termin wizyty u lekarza.

03.06.2022 Zarejestrowałem się przez www.esveikata.lt w klinice stomatologicznej. Otrzymałem mailowe potwierdzenie wizyty. W dniu 06.06.2022 otrzymałem jeszcze przypomnienie o wizycie.

W dniu 06.07.2022 tak jak się zarejestrowałam udałam się do przychodni, gdzie recepcjonistka stwierdziła, że ​​nie jestem zarejestrowana w systemie i że nie mogą zobaczyć mojej wizyty. Na pytanie, dlaczego tak się dzieje, odpowiedź była prosta: „Zadzwoń do kliniki bezpośrednio, a nie przez systemy”. Pytanie brzmi, dlaczego potrzebujesz tej rejestracji przez system?

Musiałem wymówić się z pracy, aby przejechać przez miasto, aby uzyskać tę odpowiedź. A co jeśli osoba z innego miasta zarejestruje się w ten sposób i przyjedzie i otrzyma taką odpowiedź?

Kto odpowiada za takie awarie – system czy klinika? Ciekawe byłoby usłyszeć komentarze urzędników, bo to nie pierwszy przypadek. Na pewno nie będę korzystał z systemu www.esveikata.lt podczas rejestracji u lekarzy” – napisał czytelnik.

Mindaugas Samkus, przedstawiciel ds. komunikacji Centrum Rejestru, powiedział, że rezerwacja musi zostać potwierdzona przez instytucję medyczną.

„System Patient Pre-Registration (IPR), będący częścią systemu E.santé, umożliwia zautomatyzowaną i przejrzystą realizację procesów rejestracji wstępnej u lekarza.

Obecnie ponad 600 placówek służby zdrowia w całym kraju ma możliwość wykorzystania DPI do prowadzenia ewidencji godzin, z czego 450 placówek aktywnie korzysta z systemu. Każdego miesiąca ponad 280 000 osób z powodzeniem rejestruje się do pomocy PGD w gabinecie lekarskim. pacjenci.

System pozwala pacjentom na zdalną rezerwację wizyt, otrzymywanie powiadomień i przypomnień o zaplanowanej wizycie lekarskiej oraz śledzenie i zarządzanie wizytami.

Warto zaznaczyć, że działanie platformy, czyli możliwość zapoznania się przez pacjentów z aktualnymi godzinami pracy specjalistów w placówkach medycznych oraz wybrania najodpowiedniejszego terminu wizyty, zależy od instytucji, która przekazuje te informacje do systemu. Po wybraniu przez pacjenta terminu wizyty, jego rezerwacja musi zostać potwierdzona przez samą placówkę medyczną.

Niestety, nie posiadając dokładnych danych na temat opisanej sytuacji, nie można powiedzieć, dlaczego w konkretnych przypadkach procesy rejestracyjne u lekarzy nie przebiegały sprawnie. W przypadku pytań pacjentom zaleca się kontakt z konkretną placówką leczniczą, a w przypadku pytań związanych z działaniem systemu IPR można kontaktować się z konsultantami E.health pod numerem +370 5 236 4577.

Ostatnio nie otrzymaliśmy więcej podobnych skarg od pacjentów lub instytucji medycznych” – napisał kongresmen Mindaugas Samkus.

Napisz swoje historie i historie na pilieciai@delfi.lt

Dena Huxleye

„Ekstremalny gracz. Popkulturowy ninja. Nie mogę pisać w rękawicach bokserskich. Bacon maven. Namiętny badacz sieci. Nieprzepraszający introwertyk.”

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *