Algis Latakas, dyrektor generalny Zarządu Portu Państwowego w Kłajpedzie. zdjęcie Władimira Iwanowa (V).
Po tym, jak Rosja zdecydowała się wycofać z umowy o eksporcie ukraińskiego drewna przez Morze Czarne, port w Kłajpedzie może przyjąć ponad 10 mln grd ton, ale największym problemem pozostaje, jak je przewieźć do portu, wyjaśnia jego menedżer Algis Latakas. Według niego po rozwiązaniu problemu ukraiński port z pewnością będzie mógł przyjąć towar.
Port jest gotowy, cały problem jest w przypadku tego ładunku. to problem militarny związany z wieloma rzeczami, z różnymi państwami, z różnymi rozkazami, różnymi interesami i tak dalej. Po rozwiązaniu problemu Kłajpeda może dziś sprawdzić, jaki procent usług otrzymują Ukraińcy, bo na Ukrainie jest ich bardzo dużo – powiedział we wtorek dziennikarzom w Kłajpedzie A. Latakas.
Według niego obecna przepustowość portu wynosi 1015 mln. grd ton z około 3,5 miliona litewskich grd ton eksportowych.
Port w Kłajpedzie ma absolutnie wszystkie możliwości przeładunku, czy to ukraińskiego, czy innych ładunków, wielu innych. Liczby mogą wynosić 1015 milionów. (ton BNS) i tym podobne. Rozumiemy, że litewscy kupcy prawdopodobnie zwiększą się do 3,5 miliona przeładunków rocznie w Klaipd. ton grd, więc Kłajda z pewnością może dziś przeładować 15 mln, powiedział A. Latakas.
Według niego terminal towarowy Biri jest gotowy do przyjęcia części ładunku, do marca ub. r. załaduje tory białoruskiego producenta kolei Belaruskalij: Terminal oczywiście zatrzyma się tramwajami potasowymi, terminal jest w połowie gotowy do przewozu ładunków.
Po tym, jak Rosja wypowiedziała w poniedziałek umowę o eksporcie ukraińskiego drewna, prezydent Gitanas Nausda powiedział w poniedziałek w Brukseli, że dla eksportu drewna będzie poszukiwana alternatywa dla Morza Bałtyckiego.
Po wybuchu wojny na Ukrainie w ubiegłym roku i zablokowaniu przez Rosję czarnomorskich portów naftowych, ukraińska ropa była czasowo eksportowana przez inne kraje UE, w tym przez firmę Bega w Kłajpedzie. Jego szef, Laimonas Rimkus, powiedział BNS w kwietniu, że litewski ładunek w porcie znacznie spadł z powodu zmiany produkcji, ponieważ Litwa nie wspierała wcześniej kolei.
Minister transportu Marius Skuodis powiedział, że płynny transport Ukraińców koleją między Litwą a Polską utrudniają kolejki na granicy ukraińsko-polskiej, dlatego postanowiono zwiększyć przepływ towarów.
Eglim, menedżer LTG Cargo, powiedział BNS w zeszłym roku, że port będzie kosztował maksymalnie około 3 mln euro. ton ukraińskiej sieci rocznie, statki będą przepływać w tempie około 1300 ton dziennie.
Powielanie informacji agencji informacyjnej BNS w publicznych mediach informacyjnych i na stronach internetowych bez zgody UAB „BNS” jest zabronione.
Wybierz firmy i tematy, które Cię interesują, a my poinformujemy Cię w osobistym biuletynie, gdy tylko zostaną wymienione w Business, Sodra, Registry Center itp. w altówkach.
Motyw logistyki
„Myśliciel. Miłośnik piwa. Miłośnik telewizji. Zombie geek. Żywności ninja. Nieprzejednany gracz. Analityk.”