Wakacje nad morzem mogą kosztować przedsiębiorców prawie dwa razy więcej – Respublika.lt

Oczekuje się, że w mniej pożądanych obszarach targów metr kwadratowy podrożeje o 23-33 euro. Najdroższy – od 40 do 50 euro.

W tym przypadku najtańszy sklep na targach Sea Festival przez trzy dni kosztowałby od 128 do 192 euro (powierzchnia 6 m²), najdroższy – od 360 do 450 euro (9 m²).

Chcą prawie podwoić cenę wynajmu powierzchni do obsługi festiwalu. Jeżeli powierzchnia wykorzystywana pod usługi wynosi do 50 m². mkw., wysokość opłaty podczas Fête de la Mer wzrosłaby z obecnych 7,5 do 13 euro za 1 metr kwadratowy. Pan.

Zajmowanie większej powierzchni 1 mkw. m cena spada. Jeżeli usługi będą świadczone na powierzchni większej niż 1000 m². metrów powierzchni (np. park rozrywki) proponuje się podwyższenie czynszu z obecnych 1,7 do 3 euro za metr kwadratowy. Pan.

Eglė Šulskė, kierownik festynu w Kłajpedzie, wyjaśnia, że ​​po raz ostatni w 2016 r. podwyższono opłaty za przejazd na Jarmark Święto Morza.

„Widzimy, jak wygląda inflacja na Litwie, pytaliśmy o ceny wynajmu sceny i innego sprzętu, wzrosły one o 20-30%”, mówi E. Šulskė.

Jej zdaniem podwyższenie opłaty targowej nie wpłynęłoby na budżet tegorocznego Święta Morza. Gmina Kłajpeda planowała w tym roku przeznaczyć 250 000 na Święto Morza. euro.

Wśród nich 219 tys. euro to kwota, którą zebrano od przedsiębiorców, którzy w zeszłym roku sprzedawali i świadczyli usługi na rzecz Festival de la Mer. Reszta około 30 tys. euro, Gmina dołoży z budżetu miasta.

Ponadto „Klaipėdos śvatės” zbiera fundusze na główne wydarzenie roku od sponsorów.

E. Šulskė obiecuje, że podwyżka cen nie ucierpi na jakości tegorocznego Festiwalu Morza i że impreza będzie należycie zorganizowana.Podwyżka opłat ma jednak na celu zebranie większej ilości pieniędzy na przyszłoroczny Festiwal Morza.

„Celem jest, aby wkład gminy w przyszłoroczne Święto Morza wyniósł 300 000 euro” – powiedziała „Vakāru ekspres” E. Šulskė.

Zaznacza, że ​​proponowana podwyżka cen obliczana jest zgodnie z obecnie obowiązującą metodologią, gdzie podstawą jest cena z najmniej popularnego miejsca, a do najpopularniejszych miejsc stosuje się współczynniki 1,25 i 1,5.

Biznesmeni po usłyszeniu o planach podwyżek cen zapowiadają, że zastanowią się, czy warto uczestniczyć w Święcie Morza.

„Dla handlarzy przyjeżdżających z innych części miasta same koszty wyniosą około 1000 euro. Aby było warto wziąć w nich udział, zysk musi wynieść około 1000 euro” – wylicza Tomas (imię i nazwisko znane redakcji).

Zakłada ona, że ​​kupcy mogą wybierać mniejsze miejscowości z niższymi podatkami. Przewiduje również, że różnorodność targów może ucierpieć z powodu rosnących cen. Kupcy będą sprzedawać bardziej spójne i dochodowe przedmioty, a unikalnych przedmiotów będzie mniej.

Edwin Claye

„Praktykujący Twitter. Profesjonalny introwertyk. Hardkorowy znawca jedzenia. Miłośnik sieci.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *