Strajk kierowców komunikacji miejskiej w Wilnie zostaje zatrzymany: nie zapłacą za dni wolne od pracy, przeznaczą 30 tys. więcej. euro

„Układ zbiorowy dla pracowników VVT, który został wynegocjowany w miniony piątek, zostanie podpisany dzisiaj i wejdzie w życie 1 stycznia. Od dzisiejszego wieczora do miasta zaczną wracać pełne rozkłady jazdy autobusów. Nie mam wątpliwości, że VVT ​​​​Rada Dyrektorów zatwierdzi osiągnięty dzisiaj kompromis.

Przepraszam mieszkańców Wilna za niedogodności i życzę spokojnych świąt” – powiedział prezydent miasta.

Strajkujący nie dostaną pensji

„Vilniaus Public Transport” (VVT) nie wypłaci strajkującym wynagrodzeń za dni wolne od pracy, ale zapewni dodatkowe 30 tys. euro, poinformował w czwartek dyrektor spółki komunalnej Darius Aleknavičius.

Zwrócił też uwagę, że dni strajkowe nie będą wliczane do wymiaru dodatku socjalnego.

„Osiągnięto konsensus w sprawie warunków zakończenia strajku. Są one takie, że pracownicy nie będą otrzymywać wynagrodzenia za dni strajkowe, ale zachowana zostanie możliwość otrzymania dodatku socjalnego: dni strajkowe nie będą wliczane do obliczenie premii socjalnej w przyszłym roku” – powiedział dziennikarzom w Wilnie dyrektor generalny VVT.

„Przeznaczamy również 30 000 euro, które zostaną przeznaczone na dobro pracowników” – dodał.

Według D. Aleknavičiusa normalne godziny zostaną przywrócone w czwartek po południu, od piątku planowany jest powrót do poprzednich pełnych tras.

Ze swojej strony lider związku Algirdas Markevičius oświadczył, że nie została jeszcze podjęta decyzja w sprawie wykorzystania tych pieniędzy.

Według VVT zasadniczo uzgodniono ze związkami zawodowymi konsolidację premii jakościowej w układzie zbiorowym z jaśniejszymi kryteriami, które obejmują punktualność, bezpieczeństwo ruchu drogowego, obsługę pasażerów, przewidują premię za 3, 8 i 12 lat pracy oraz dodatek na przerwę obiadową w wysokości 10 euro.

Uzgodniono również, że godziny nadliczbowe będą ustalane tylko za zgodą pracownika oraz że za pracę w szóstym dniu tygodnia będzie obowiązywać wyższa stawka za nadgodziny w wysokości 1,75, tak aby zapewnić stabilność na poziomie 54 000. Wsparcie w euro dla związku, w celu utrzymania uzgodnione wcześniej punkty.

Według D. Aleknavičiusa innowacje kontraktu będą kosztować firmę „dodatkowego miliona euro rocznie”. Zwrócił uwagę, że pensje kierowców wzrosły o około 20%. już od listopada.

„To opcja kompromisowa i na dziś mamy konsensus” – skomentował konsensus A. Markevičius.

Bezterminowy strajk pracowników VVT rozpoczął się 5 grudnia. Szacuje się, że wzięło w nim udział około 35%. Sterowniki VVT.

19 grudnia według danych strajkowało 433 pracowników. Od początku strajku do pracy wróciło łącznie 97 pracowników.

VVT wylicza, że ​​jeden dzień strajku kosztuje go ok. 150 tys. Utrata dochodu w euro.

VVT obsługuje 76 ze 105 stołecznych linii: pięć autostrad, 17 trolejbusów i 54 autobusy. 50% gwarantowane od czwartku. autobusów i ponad 50 proc. usług trolejbusowych.

Strajk miał się odbyć w październiku, ale został przełożony, ponieważ osiągnięto porozumienie w sprawie podwyżki płac pracowników VVT o 10% od połowy listopada. Nie było jednak zgody co do wymogu włączenia systemu wynagrodzeń do układu zbiorowego pracy.

Zelene Stidolphe

"Certyfikowany fan sieci. Przedsiębiorca. Entuzjasta muzyki. Introwertyk. Student. Zły pisarz."

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *