Grupa kanałów LNK nabyła ten format od ukraińskiego kanału telewizyjnego „1+1”, na Ukrainie ten program o nazwie „Panianka-Selyanka” jest nadawany od 2014 roku, zgodnie z komunikatem prasowym.
„Format jest bardzo zrozumiały i przyciąga uwagę: dziewczyny z różnych światów zamieniają się miejscami. Starają się zrozumieć, jak żyją inni ludzie, zanurzyć się w innym środowisku i dobrze się bawić. Wśród wartości tego formatu jest otwartość na świat i nowych doświadczeń, eliminując uprzedzenia, opuszczając strefę komfortu i poszerzając jej granice. Dla dziewcząt to nowe i wyjątkowe doświadczenie, okazja do zobaczenia, jak żyją inni, do zmotywowania się” – mówią sprzedawcy ukraińskich formatów z „1 +1″ kanał telewizyjny.
„Bardzo cieszymy się, że możemy współpracować z ukraińskimi producentami w tak trudnym czasie. Wierzymy, że projekt będzie równie interesujący nie tylko dla tych, którzy go oglądają, ale także dla tych, którzy w nim uczestniczą. Na Litwie jest wiele księżniczek, które chętnie być nie mniej księżniczkami, a ten projekt da im dokładnie taką możliwość”, mówi Andrius Urbanavičius, szef firmy produkcyjnej „Urbs TV”, która opracowuje reality show.
„Jesteśmy dumni, że ukraińskie treści zostały docenione przez naszych europejskich kolegów. Mówimy ironicznie i wesoło o tym, jak dziewczyny wymieniają się doświadczeniami i to wspaniale, że widzom z innych krajów też podoba się nasz humor” – mówią przedstawiciele „1+1” .
„Kopciuszek zobaczy, jak żyją księżniczki, zazna wszystkich luksusowych przyjemności, po raz pierwszy spróbuje spa lub innej księżniczki. A potem księżniczka będzie musiała przypomnieć sobie, co oznaczają codzienne obowiązki domowe lub utrzymanie gospodarstwa. Cała Litwa będzie zobaczyć, jak różne jest życie litewskich księżniczek i Kopciuszka” – mówią twórcy litewskiego spektaklu.
Format został już sprzedany w trzech krajach i wyemitowany w dziewięciu innych, z kilkoma sezonami współprodukowanymi, takimi jak ukraińsko-polski reality show. Ukraina zawsze była silna w swoim przemyśle rozrywkowym i programach telewizyjnych, wielkich światowych pokazach.
Kiedy wybuchła wojna, główne ukraińskie kanały informacyjne zaczęły nadawać wspólny program informacyjny o nazwie Єдині новый, podczas gdy kanały rozrywkowe starały się pokazywać widzom treści rozrywkowe, które pozwoliłyby widzom zrelaksować się przy strasznych wydarzeniach.
Rok po rozpoczęciu wojny ukraińskie programy telewizyjne znalazły siłę i środki na odnowienie się: na przykład kanał TET nadaje już projekty kręcone podczas wojny. Wśród premier są seriale „Szaleni sąsiedzi”, program „Kocham Ukrainę”, program „On gotuje, ona biega”. Opracowywane są też nowe formaty – już niedługo premiera wielkiego familijnego reality show „Moja Super Rodzina”.
Również na Ukrainie nadal emitowana jest lokalna wersja „Księżniczki Kopciuszka” „Bogata łasica”.
Widzowie LNK wkrótce zobaczą program w ukraińskim formacie „Księżniczka Kopciuszek” z litewskimi dziewczynami. A profile uczestników „Cinderella Priceė” można już znaleźć na stronie internetowej tej telewizji.
„Ewangelista kulinarny. Miłośnik podróży. Namiętny gracz. Certyfikowany pisarz. Fan popkultury”.