Operacja ta nazywana jest największą i najbardziej skomplikowaną operacją logistyczną na polskich drogach. Po dotarciu na miejsce maszyna TBM wykona tunel na autostradzie S19 w województwie Parkarpatė. Ale przed tym jeszcze przejazd przez pół Polski z prędkością 10 km/h. prędkość
Maszyna TBM (Tunel Boring Machine) jest ogromna – ma 112 metrów długości, waży 4 tys. mnóstwo. Większe jej elementy przywieziono do Polski z Hiszpanii statkiem, mniejsze z Półwyspu Iberyjskiego licznymi holownikami.
Transport ten stwarza duże trudności logistyczne i techniczne, dlatego przygotowywany był od kilku miesięcy przy pomocy wyspecjalizowanych i doświadczonych firm.
Samochód wyruszył w nocy z 11 na 12 listopada z portu rzecznego w Opolu. Działa w nocy od godz. do godziny 6 rano długość kolumny dochodziła do 4,5 km. Wycieczka potrwa około 20-25 dni. Imponująca jest również prędkość konwoju, osiąga zaledwie 10 km/h, samochód zajmuje oba pasy ruchu.
Z tego powodu zarządcy dróg ostrzegają kierowców i kierują ruchem objazdami i drogami drugorzędnymi. Aby konwój mógł przemieścić się z autostrady A1 na autostradę A4, trzeba było rozebrać infrastrukturę w rejonie Sošnicy – usunięto nawet wszystkie światła oświetleniowe.
W Warszawie konwój zostanie skierowany na trasę S2 S17 w kierunku Lublina. Maszyna jest za duża, by zmieścić się w tunelu z Warszawy na Ursynów, więc będzie się kręciła. Z Lublina trasa wagonu TBM będzie skierowana na Parkarpatė.
„Ekstremalny gracz. Popkulturowy ninja. Nie mogę pisać w rękawicach bokserskich. Bacon maven. Namiętny badacz sieci. Nieprzepraszający introwertyk.”