Zmiany w polskim systemie podatku drogowego są bolączką litewskich przewoźników

Według Krajowego Związku Litewskich Przewoźników Linava, Marius Skuodas, litewski minister transportu i komunikacji, został poproszony o mediację z właściwymi polskimi władzami w celu znalezienia rozwiązań zapewniających sprawne działanie nowego systemu poboru opłat. państw.

Po przejściu na eToll do naliczania polskich opłat drogowych pojazdy o dopuszczalnej masie całkowitej powyżej 3,5 tony mogą to robić za pomocą urządzeń telematycznych (OBU). Urządzenia te są oferowane przez certyfikowanych dostawców w sąsiednim kraju za pomocą ujednoliconych urządzeń SET (European Electronic Toll Service), które obsługują systemy opłat różnych krajów na jednym urządzeniu lub bezpłatnej aplikacji eToll zainstalowanej na telefonie komórkowym lub tablecie.

Te zmiany zaniepokoiły wielu menedżerów flot. Sam system nadal nie działa wystarczająco dobrze, a brak przewoźników do jednoczesnego zastępowania maszyn do podatku drogowego doprowadził do niedostatku na rynku.

DKV Mobility, jeden z wiodących dostawców usług mobilności, od razu zaoferował tymczasowe rozwiązanie do uiszczania polskich opłat drogowych w aplikacji mobilnej eToll, zarówno po to, aby zapłacić za usługi transportowe z góry, jak i za usługi już otrzymane, w celu ułatwienia dostosowania się do zmiany, ułatwiając w ten sposób pobieranie i rozliczanie podatków.

Takie rozwiązanie zapewnia płynną adaptację właścicieli flot do nowego systemu w Polsce. Przewoźnicy otrzymują jedną fakturę za wszystkie transakcje, a szczegółowe informacje o transakcji można śledzić i analizować w specjalnej aplikacji.

„Sytuacja ta jest istotna dla wielu firm w krajach bałtyckich, ponieważ większość ich pojazdów przejeżdża przez Polskę. Każdy przewoźnik chce zminimalizować obciążenia administracyjne i zapewnić ciągłość, zwłaszcza w obecnym kontekście utrudnień w branży transportowej. usług mobilnościowych pozwala na tworzenie większej wartości dla graczy na tym rynku – widzimy, że już w pierwszych dniach z nowej alternatywy płatniczej skorzystały setki przewoźników – mówi przedstawiciel firmy Artūras Michejenko.

Karta firmowa może być używana przez przewoźników do zarządzania szeroką gamą transakcji dotyczących usług mobilności, a także może być używana do płacenia za paliwo w ponad 100 000 punktów płatniczych w 42 krajach.

Surowo zabrania się wykorzystywania informacji opublikowanych przez DELFI na innych stronach internetowych, w mediach lub gdzie indziej, lub rozpowszechniania naszych materiałów w jakiejkolwiek formie bez zgody, a jeśli uzyskano zgodę, DELFI musi być podane jako źródło.

Edwin Claye

„Praktykujący Twitter. Profesjonalny introwertyk. Hardkorowy znawca jedzenia. Miłośnik sieci.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *