Zmiany na polskich drogach sprawią, że przygotowane trawniki będą najmniej uciążliwe

W związku z porozumieniem z organizatorami poprzedniej usługi poboru opłat viaToll, polskie władze ogłosiły konkurs na nowego zarządcę. Konsorcjum zwycięskich firm zdecydowało się na zmianę dotychczasowej technologii i wdrożenie satelitarnego systemu eToll, z którego będą korzystać również litewscy przewoźnicy operujący w kraju i przejeżdżający przez ten kraj.

Polacy, tak jak poprzednio, będą mierzyć kilometry przejechane przez holownik, ale teraz rekordy będą opierać się na danych z Globalnego Systemu Nawigacji Satelitarnej (GNSS), a na trawnikach na każdym z nich trzeba będzie zainstalować zdarzenia pokładowe lub specjalny program eToll PL. ciężarówka.

Najmniej zmartwieni, jak twierdzą eksperci, będą przewoźnicy korzystający z pokładowych zdarzeń EETS (European Electronic Toll Service), obsługujący różne systemy poboru opłat w jednej maszynie i umożliwiający uproszczenie administracji i księgowości. Automatycznie wesprą nowy system.

Ważne dla krajów bałtyckich

Nowy polski system wielokrotnych opłat będzie obowiązywał od początku lata i zostanie definitywnie zastąpiony do 30 września. Do tego czasu nie będą mogli zarejestrować się do nowego systemu i zmienić imprezę pokładową stosowaną w Polsce, mogą mieć trudności z identyfikacją swoich holowników na opłatach lub być zmuszeni do wyboru rozwiązań punktowych i droższych.

zdjęcie:: 1 z prawej

Artras Mikhejenko, szef DKV Euro Service Baltikum, jednego z wiodących dostawców usług mobilności w sektorze logistyki i transportu towarowego, mówi, że każdy okres przejściowy byłby łatwy, gdyby wszyscy uczestnicy rynku mogli się do niego dobrze przygotować. Jednak w ciągu 19 lat doświadczenia żaden system nie działał płynnie.

Zmiana jakiegokolwiek systemu opłat drogowych za trawniki to dodatkowe obciążenie administracyjne i ból głowy, ponieważ nie tylko dla nich ciągnik będzie w początkowym okresie bezproblemowo pracował na drogach. Pytanie to jest szczególnie istotne dla krajów bałtyckich, ponieważ według A. Michejenko główny szlak do innych krajów europejskich przebiega przez Polskę.

Martynas Bukauskis, dyrektor generalny firmy Ramrenta zajmującej się frachtem i logistyką, mówi, że rozwiązania cyfrowe są jednym z najlepszych sposobów ich wykorzystania. Pracownicy firmy śledzą wiadomości o cyfryzacji rynku, dlatego do rozwiązania problemów wykorzystano kilka opłat za przejazd.

Dokonując przelewów międzynarodowych, nie jest wygodne dostosowywanie się do przepisów każdego kraju, zarówno w zakresie opłacania kilku podatków, jak i zarządzania rachunkowością pracy. Dobrym przykładem rozwiązania jest opracowanie wielu urządzeń do pobierania opłat typu SET, które łączą różne systemy w jedno urządzenie – zauważa Bukauskis.

Zdaniem A. Michejenko, jeśli odbędą się wyselekcjonowane imprezy SET, trawniki w Polsce powinny przejść na nowy system bez żadnych problemów i bez konieczności zatrzymywania ich transportu. Na przykład impreza SET DKV Box Europe jest już certyfikowana do akceptowania eTolls, więc ciężarówki korzystające ze starego systemu będą nadal jeździć po okolicy tak jak poprzednio.

Ci, którzy mają opłaty viaToll i chcą nadal korzystać z wydarzeń wyłącznie w Polsce, będą musieli zakupić nowy sprzęt telematyczny eToll od około dziesięciu certyfikowanych dostawców z sąsiednich krajów. A ci, którzy korzystają ze wspólnych eventów SET, nie muszą robić nic więcej, nowa usługa zostanie dodana automatycznie – tłumaczy A. Michejenko.

Że narodziła się administracja

Wspólna impreza dla ciężarówek SET umożliwia podróżowanie po Europie bez konieczności niepotrzebnego zatrzymywania się, dzięki automatycznemu opłacaniu wszystkich opłat drogowych. Wydarzenie rejestruje odległość i wybrane trasy pojazdu za pomocą komunikacji mobilnej.

zdjęcia :: 2 pozostałe

Nadal jesteśmy w procesie cyfryzacji. Możliwość szybkiego dostosowania się do lepszych rozwiązań upraszcza administrację, a tym samym nie sprawia trudności firmie – tłumaczy Bukauskis uzasadniając wybór wydarzeń SET.

Według A. Michheenko celem wspólnego wydarzenia na pokładzie SET jest znaczne ułatwienie administrowania kilkoma opłatami za przejazd i innymi powiązanymi procesami. Dla konkretnego pojazdu można świadczyć szereg usług płatnych, a także skrojone na miarę wyposażenie ciężarówki do użytku osobistego.

Właściciele flot otrzymują tylko szczegółowe faktury za wszystkie operacje, a samoobsługowa strona internetowa umożliwia przeglądanie wszystkich faktur, płatności i szczegółów.

Osoby ze wspólnym sprzętem nie muszą już organizować oddzielnej imprezy w kilku różnych krajach i martwić się o to, gdzie i kiedy kierowcy powinni się zatrzymać, gdzie się z nimi spotkać i jak spotkać się z nimi indywidualnie. Wskazując, że wkrótce do parku przyjedzie dziesięć nowych ciężarówek, trawnik po prostu zamawia z wyprzedzeniem dziesięć imprez SET i każe zapłacić w biurze specjalistom paymi w dogodnym dla nich czasie.

KE również rozważa przejście na usługi elektroniczne

Ważne jest również, aby trawniki mogły łączyć się z konkretnym samochodem i pobierać opłaty z wielu systemów opłat w danym kraju, jeśli dostępne są dane rejestracyjne ciężarówki. Z wydarzenia DKV Box Europe można skorzystać w dowolnym momencie na specjalnym portalu internetowym, nawet poza tradycyjnymi godzinami otwarcia, aby odłączyć się od samochodu i połączyć z nim oraz wybrać bezpłatnie kilka obiektów, co pozwala zaoszczędzić cenny czas.

Przykładowo, usługa DKV Box Europe obejmuje obecnie 10 krajów w Niemczech, Austrii, Belgii, Hiszpanii, Francji, Bułgarii, Węgrzech, Włoszech, Szwajcarii, Portugalii oraz trzy główne wyciągi w tunelach Warnow, Herren i Liefkenshoek i będzie nadal rozwijana . do innych krajów europejskich w nadchodzących latach. Od 1 października usługa będzie świadczona również w Polsce.

Michejenko podkreślił, że będzie to spowodowane potrzebą energetyki wiatrowej w krajach Europy Środkowej, które nie są jeszcze podłączone do wspólnego systemu, a także przejściem z winiet czy opłat czasowych na bezpłatne, co jest wspierane przez wspólne SET wydarzenia. Przejście na tzw. zasadę opłaty kilometrowej przewidują również dyrektywy Komisji Europejskiej.

Każdy trawnik chce obsłużyć jak najwięcej usług w jednym wydarzeniu, więc taka perspektywa ma charakter globalny – podkreśla A. Mikhejenko.

DKV Mobility, firma z siedzibą w Niemczech, od 85 lat świadczy usługi logistyczne i handlowe. W 2020 roku wolumen transakcji Mons osiągnął 9,3 miliarda. z jej usług skorzystało ponad 230 000 osób. aktywnego klienta oraz nagrodę Telematic 2020 za rozwiązanie DKV Live, które samodzielnie łączy cały łańcuch dostaw.

Wybierz firmy i tematy, które Cię interesują. źródła.