Zaskakujące polskie ceny dla Litwinów – także dla Chin

Tradycją stało się już, że przed końcem roku w litewskich mediach pojawiają się reportaże i zdjęcia informujące o niskich cenach w Polsce.

Targi chińskie

Skąd bierze się ten polski fenomen niskich cen? Czy tylko złoty opiera się zarówno euro, jak i dolarowi?

Okazuje się, że Chiny również przyczyniają się do zjawiska niskich cen w Polsce. Gdy Litwa szuka sposobów na „zdławienie” komunistycznych Chin, w Polsce, zwłaszcza w Warszawie, organizowane są wystawy chińskich produktów.

Polskie władze i biznesmeni dyskutują i badają sposoby obniżenia kosztów dostawy kontenerów z Chin do Polski wraz ze wzrostem transportu kontenerowego. Nie wiemy nawet, ile kosztuje dostarczenie kontenera z Chin na Litwę, bo nie mamy już chińskich towarów.

Polacy szacują, że kontener 20-stopowy z Chin kosztuje 690 USD, kontener 40-stopowy kosztuje 1160 USD, a 40-stopowy HC kosztuje 1220 USD. Pojemniki te mieszczą odpowiednio 33, 67 i 77 metrów sześciennych. m towarów.

Zjawisko: Gdańsk stał się największym portem kontenerowym w regionie Morza Bałtyckiego, m.in. dzięki chińskim towarom. Zdjęcie: Vidmantas Matutis

Zwrot kosztów importu

Ogromne statki przewożące chińskie towary płyną z Szanghaju do portu w Gdańsku. Dopiero na Targach Chińskich w Warszawie stało się jasne, że polski rząd nadal rekompensuje swoim kontrahentom część frachtu morskiego, który w tym roku wzrósł z tytułu importu chińskich towarów.

Z Chin do Polski podróżują nie tylko prezenty świąteczne, zabawki, meble, elektronika, tekstylia, części samochodowe, materiały budowlane, ale nawet produkty erotyczne.

Gdy Litwa szuka sposobów na „oswojenie” komunistycznych Chin, w Polsce odbywają się wystawy chińskich produktów.

Niewykluczone, że te same chińskie towary zostaną kupione z Polski i wywiezione na Litwę, sprzedane tylko dwa razy więcej, i to już nie jako chińskie, ale jako polskie.

Drobni litewscy biznesmeni sprzedający ubrania powiedzieli, że płacili 6 euro za kilogram nowej chińskiej odzieży, a teraz ceny wzrosły do ​​25 euro. Co więcej, Litwini są zmuszeni kupować od polskich pośredników, ponieważ w inny sposób nie otrzymują chińskich towarów.

W Polsce obserwuje się znaczny wzrost liczby hurtowni współpracujących z Chinami. Istnieją różne firmy brokerskie, powiedzmy BigChina, które są zaangażowane w pośrednictwo ubezpieczeniowe, aby ocenić, które chińskie firmy są ryzykowne, a które nie.

Zwiększy się pojemność terminala

Wystawa wyrobów chińskich w Warszawie przyciągnęła przedstawicieli nie tylko z Litwy, ale także z sąsiednich małych i średnich przedsiębiorstw z Czech i Słowacji. Sukces w dostarczaniu chińskich towarów do Polski był tak genialny, że zapowiedziano nawet, że podobne forum odbędzie się w Polsce w połowie września przyszłego roku. Ta wystawa to nic innego jak przygotowanie do zbliżających się obchodów końca roku.

Port Gdańsk w Polsce jest głównym beneficjentem chińskich towarów. W tym roku wyprzedziła już największy rosyjski port w regionie Morza Bałtyckiego, St. Petersburg, pod względem obrotów kontenerowych.

Łukasz Greinke, prezes Zarządu Morskiego Portu Gdańsk, powiedział, że znaleziono dodatkowe 36 hektarów na rozbudowę terminalu kontenerowego Port Gdańsk. Zwiększy przepustowość portu o dodatkowe 1,5 miliona dolarów. ZABIĆ. Obecnie przepustowość terminalu kontenerowego w Gdańsku to ponad 2,5 mln. ZABIĆ. 2019 przetworzył ponad 2,1 mln. TEU, 2020 prawie 2 mln TEU. W tym roku powinna sięgnąć jeszcze 2,1 mln. Obsługa pojemników TEU.

Planuj doładować 51 milionów w tym roku. ton ładunku pod względem ładunku ogółem Port Gdańsk w rejonie Morza Bałtyckiego zajmuje już trzecie miejsce – po rosyjskich portach Ust Ługa i Sankt Petersburg. W rankingu największych portów w Europie Gdańsk zajmuje w tym roku 18. miejsce.

Brinley Hamptone

„Myśliciel. Miłośnik piwa. Miłośnik telewizji. Zombie geek. Żywności ninja. Nieprzejednany gracz. Analityk.”

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.