Zdjęcie: Lino Butkus (V)
Litwa i Polska negocjują dodatkowe połączenie transportowe i korytarz dla ukraińskich ładunków do portów bałtyckich, a jedną z tych opcji jest rozwój trasy przez Lazdijai, według Ministerstwa Transportu i Łączności.
Zdaniem wiceministra Juliusa Skakauskasa, korytarz Północ-Południe łączący Morze Bałtyckie, Morze Czarne i Morze Egejskie jest bardzo ważny i musi być multimodalny, łączący zarówno drogi, jak i europejską standardową kolej.
Popieramy wniosek Polski o rozszerzenie korytarza transportowego na Litwę – powiedział wiceminister w komunikacie i omówimy sytuację z polskim ministrem infrastruktury Andrzejem Adamczykiem.
Sytuacja geopolityczna dyktuje potrzebę zapewnienia dodatkowych nowych korytarzy transportowych i połączeń infrastrukturalnych między Litwą a Polską, zapewniając alternatywę dla priorytetowych projektów Rail Baltica i Via Baltica. Jedną z tych szans jest rozbudowa drogi przez Łoździeje, która pozwoliłaby na stworzenie dwóch strategicznych połączeń przez państwo litewsko-polskie, wzmocnienie łańcuchów logistycznych i mobilność wojskową – powiedział.
Według wiceministra alternatywne połączenie mogłoby przebiegać z Białegostoku przez Augustów i Łoździeje, by dalej połączyć się z atakiem na Korytarz Bałtyku łączący Wilno, Kowno i Kłajd, a dalej na północ do Łotwy i Estonii.
kilka planuje się włączyć do transeuropejskiej sieci transportowej TEN-T i dostosować do mobilności wojskowej.
Szefowie litewskiego i polskiego resortu zgodzili się, że konieczne są pilne działania, aby pomóc Ukrainie importować produkty rolne i inne przez porty litewskie i łotewskie z Polski. Celem jest stworzenie korytarzy z minimalną liczbą kontroli towarów w ramach przyspieszonych procedur celnych.
Argumentuje się, że firmy transportowe powinny być zaangażowane w ten proces, a operatorzy powinni koordynować przewozy towarowe, alokować zdolności przewozowe i koordynować rozkłady. Według resortu potrzebne są dalsze wysiłki na nowe planowanie tras logistycznych i dodatkowe środki na budowę platform, wagonów, lokomotyw i zatorów.
Powielanie informacji BNS w mediach jest zabronione w mediach i na stronach internetowych bez zgody UAB „BNS”.
Wybierz firmy i tematy, które Cię interesują. źródła.
Jego logistyka
„Myśliciel. Miłośnik piwa. Miłośnik telewizji. Zombie geek. Żywności ninja. Nieprzejednany gracz. Analityk.”